Bir cihat çeşidi olarak sayılması belki de garipsenebilir ama bilhassa İslam Şeriat’ının hükümsüz gibi tutulduğu bir zamanda Allah’ın haram ettiği şeylere karşı nefsin bütün kışkırtmalarına rağmen direnebilmek ve harama batmamak bir cihattır. Gençlerin önlerindeki haram bataklıklarına karşı iffetlerini korumaları güzel bir cihattır.
Siyaset eğer hayatın yönlendirilmesini sağlayan sistemin adı ise hayatı ancak siyasetle Allah’ın razı olacağı yöne çekip tutabiliriz demektir. Bu da siyaseti iyi bir cihat meydanı olarak görmemize vesile olur.
Şüphesiz en yaygın anlamı ile meydanlarda müminlerin toprağı ve varlığı üzerinde gözü olan düşmanlarla yapılan silahlı savaş da cihattır. Yer yer cihadın en üstünüdür. Ama asla cihadın tek çeşidi ve alternatifsizi değildir. Bir başlığın çok üstün ve değerli olması diğer başlıkların yok sayılmasını gerektirmiyor. Namazımızın en üstün ve en sevaplı olması mesela haccı yok saydırmıyor. Cihat çeşitleri arasında da böyle bir benzetme yapabiliriz.
Bir cihat çeşidi olarak sayılması belki de garipsenebilir ama bilhassa İslam Şeriat’ının hükümsüz gibi tutulduğu bir zamanda Allah’ın haram ettiği şeylere karşı nefsin bütün kışkırtmalarına rağmen direnebilmek ve harama batmamak bir cihattır. Gençlerin önlerindeki haram bataklıklarına karşı iffetlerini korumaları güzel bir cihattır. Bu cihat vatan toprağını mı koruyor gibi bir soruyu ise cahilce kabul ederiz. Vatan toprağını korumayı cihat kabul edip o uğurda ölmeyi şehitlik görenlerin görüşü sadece o alana daraltılmış bir cihat anlayışından kaynaklanıyorsa onlar cihadı hiç bilmiyorlar demektir. Cihat vatan toprağını korumaktır. Vatan denen şey ümmetin toprağı ise değerlidir, elbette korunacaktır. İffeti yitirilmiş insanların üzerinde yaşadığı toprağın uğruna ölmek nasıl cihat olacak?
Yazının Devamı İçin Abone Olmalısınız