El-Vâsi’; Allah, güç ve kuvveti sonsuz olandır. Allah-ü Teâlâ buyuruyor ki: “Göğü kuvvetimizle biz kurduk, Biz geniş kudret sahibiyiz.” (Zariyat, 51/47) El-Vâsi’; Allah’ın ilmi, rahmeti ve mağfireti her şeyi kuşatandır. Allah-ü Teâlâ buyuruyor ki: “Rahmetim her şeyi kuşatmıştır.” (A’raf, 7/156)
Allah’ın ilminin her şeyi kuşatacak derecede geniş olduğunu bilen mümin, hiçbir şeyin O’na gizli kalmayacağını anlar. Bu sebeple kötülüklerden kaçınır, Allah’ın rızasına uygun davranışlara yönelir. O’nun kudretinin her şeyi kuşattığını bilen mümin Allah’ın, yaptığı her şeyin karşılığını vereceğini, kendisini hesaba çekeceğini anlar ve fenalıktan kaçınır.
اَلْواَسِعُ
EL-VÂSİ’: “Sözlükte: Genişlik, bolluk ve zenginlik, anlamına gelen “se’â” kökünden türemiş bir sıfat olup, bir şeyi içine alacak şekilde geniş ve güç yetiren, demektir.”( Esmâü’l-Hüsnâ, Prof. Dr. Ramazan ALTINTAŞ, s.219)
El-Vâsi’; Allah, güç ve kuvveti sonsuz olandır. Allah-ü Teâlâ buyuruyor ki: “Göğü kuvvetimizle biz kurduk, Biz geniş kudret sahibiyiz.” (Zariyat, 51/47)
El-Vâsi’; Allah’ın ilmi, rahmeti ve mağfireti her şeyi kuşatandır. Allah-ü Teâlâ buyuruyor ki: “Rahmetim her şeyi kuşatmıştır.” (A’raf, 7/156)
El-Vâsi’ ism-i şerifi hakkında Fahruddin er-Râzî (ra) der ki: “Allah, rızkı geniş olandır, fazlı da boldur. Rahmeti geniştir. İlmi ve kudreti her şeyi kuşatmıştır. Eğer Yüce Allah, Kur’an-ı Kerim’de “Allah, şu konuda vâsi’dir/geniştir” diye, sadece bir konudan söz etseydi, işte o zaman genişlik ve kuşatıcılık, kesin olarak söz konusu edilen o alana has olurdu. Ancak Vâsi’ olan Allah, böyle bir şeyi zikretmedi ve bunu muayyen/belirli bir şeye de izafe etmedi. İşte bu da gösteriyor ki Allah, kemalât denilen şeylerin tamamında rahmeti ve kuşatması geniş ve kapsayıcı olandır.” (Tefsir-i Kebîr, Fahruddin er-Râzî, c.5, s.405 - Esmâ-i Hüsna Şerhi, Prof. A. Hüseyin AKİL, s.490)
Yazının Devamı İçin Abone Olmalısınız