Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, milletimizin köklü tarihini, kültürünü, değerlerini, geçmişten gelen birikimini merkeze alan bir bakış açısıyla hazırlanmış, uluslararası standartlar gözetilerek, günümüz dünyasının ileri teknolojiye duyduğu ihtiyacı karşılama amacı taşımaktadır.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, misyonu ve vizyonu itibarıyla Türk Eğitim Sistemini iyileştirmeye yönelik atılan en kapsamlı adımlardan biridir diyebiliriz. Bilgili ama aynı zamanda değerlerle donatılmış erdemli bir gençliğin yetiştirilmesi için müfredatta yapılan değişikliklerin gayet olumlu olduğunu düşünüyorum.
Ülkelerin eğitim seviyesiyle refah seviyeleri doğru orantılıdır. Bir ülke, özelde de Türkiye temel sorunlarını halletmeyi düşünüyorsa bunun için eğitim alanında doğru, isabetli adımlar atarak işe başlamalıdır.
Eğitim süreci, birbirini tamamlayan zincirin halkaları gibidir. Bir halkanın bile eksik ya da kopuk olması eğitim sistemini işlemez hale getirmekle kalmaz, birçok sorunu da beraberinde getirir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, misyonu ve vizyonu itibarıyla Türk Eğitim Sistemini iyileştirmeye yönelik atılan en kapsamlı adımlardan biridir, diyebiliriz. Ülke olarak ülkümüz iyi bir eğitimle neslimizin karınlarını, kafalarını ve kalplerini doyurmamız gerekiyor. Kur'an-ı Kerim'de:
"Oku! İnsana bilmediklerini belleten, kalemle (yazmayı) öğreten Rabbin, en büyük kerem sahibidir." (Alak, 96/3-5) buyrulur.
O günkü cahiliye toplumu İslâm'la, Hz. Peygamberin öğretmenliğiyle nasıl medenileşmişse, bugünün zalim, cahil toplulukları da yine İslâm'ın engin zengin ve erdemli eğitim anlayışıyla medenileşecektir. İslam'ın eğitim anlayışının özünde insan fıtratını öncelemek vardır. Efendimiz (sav)'in:
"Ben ancak bir muallim olarak gönderildim." (İbni Mace,Mukaddime, 17) buyurmasına rağmen öğretmenler günü'nde O'ndan bahsetmemek büyük şanssızlık diye düşünüyorum. Efendimiz (sav) bize eğitim öğretimin mükemmel örnekliğini miras bırakmıştır. Eğitimcilere düşen görev sevgiye dayanan bu eğitim anlayışını çağa göre yeniden yorumlayıp canlılık kazandırmaktır.
Öğretmenlik her hal ve şartta, her yerde yapılan bir gönüllük faaliyettir. Ülkelerin gelişmesinde eğitim sisteminin ve eğitimcilerin payı büyüktür. Eğitime yatırım yapan ülkeler her açıdan gelişir. Eğitimi etkileyen birçok unsur vardır. Bunlardan en önemlisi öğretmendir. Öğretmenler kendi alanlarında ne kadar iyi yetiştirilirse, ne kadar çalışma koşulları uygun hale getirilirse eğitimin kalitesi o kadar artar, daha huzurlu, daha mutlu bir ülkenin kurulmasına katkı sağlanmış olur.
Günümüzde tek amacı test çözmek olan bir gençlik oluşmuş durumdadır
Yazının Devamı İçin Abone Olmalısınız